Office 365 työkalujen hyödyntäminen

Kurssilla opit ketterän Office 365 -työkalujen hyödyntämisen arjen tekemisessä.

Hyöty

Huomaat kurssin aikana, miten helppoa työskentely on ja säästät jatkossa merkittävästi työaikaa tärkeille asioille.

Kenelle?

Henkilöt, jotka ovat mukana pilvipalveluiden käyttöönotossa ja suunnittelevat niihin liittyviä työmenetelmiä sekä eri työprosesseissa käytettäviä välineitä.

Esitiedot: Perustiedot Office-tuotteista sekä kokemusta SharePoint-ympäristössä työskentelystä.

Kurssilla perehdytään Office 365 -työkalujen hyödyntämismahdollisuuksiin ja siihen miten niiden avulla voidaan tehdä työskentelystä entistä sujuvampaa ja tehostaa tiedon jakamista. Kurssilta saa runsaasti ideoita ja skenaarioita siihen, miten työryhmät ja esimerkiksi hajautuneen organisaation tiimit voivat hyödyntää SharePointia, Lynciä, Office-tuotteita sekä Office-tuotteiden selainversioita (Office Web Apps) paikasta riippumatta.

Miksi?

Senior-konsultti, MCT Jari Kotola on kouluttanut tietotekniikan hyödyntäjiä vuodesta 1995. Microsoft SharePoint, Lync, Office 365 -työkalut ja Office-ohjelmat Wordista ja Excelistä aina Visioon ja InfoPathiin sekä Accessiin kuuluvat hänen osaamisalueesiinsa. Jari on innostava kouluttaja, jonka kurssilla on helppo oppia.

Miten?

Ilmoittaudu saman tien.

1. päivä

Katsaus kokonaisuuteen

  • Office, SharePoint ja Lync yhdessä: mahdollisuudet ja hyödyt
  • viestintävälineen valitseminen
  • Sosiaalinen työympäristö ja tiedon jakaminen
  • Mobiiliympäristö

Office-tiedostojen käsittely SharePointissa

  • kirjasto pikavalinnaksi
  • uloskuittaus, sisäänkirjaus
  • uloskuittauksen hylkääminen
  • versiohistoria ja versioiden vertailu
  • sisältötyyppien valitseminen
  • sisällön lataamisen eri menetelmät
  • tarkastelu ja muokkaus selaimella (Web Apps)
  • metatiedot
  • näkymät

Työnkulut

  • hyväksymistyönkulun luonti ja muokkaaminen
  • työnkulkuhistorian seuraaminen ja tarkastelu

Oman työtilan perustaminen, kustomointi ja hyödyntäminen

  • oman työtilan perustaminen ja profiilin määrittäminen
  • oikeuksien määrittäminen
  • mitä omaan työtilaan kannattaa laittaa
  • ihmisten hakeminen
  • kolleegoiden tms. virtuaalitiimin luonti

2. päivä

SharePoint-sisällön offline-käyttö

  • SharePoint Workspace
  • Kirjastojen linkittäminen Outlookiin

Office-tiedostojen samanaikainen muokkaus (co-authoring)

  • muokkaajien läsnäolotiedot
  • lukitus

Työryhmäsivuston hyödyntäminen

  • tehtävien hallinta
  • yhteiset kalenterit sekä niiden synkronointi Outlookiin
  • keskusteluryhmät
  • site users web part

Pikaviestintä

  • oman statuksen päivittäminen
  • kalenterin vaikutus läsnäolotietoihin
  • läsnäolotietojen näkyvyys eri ohjelmissa
  • chat, työpöydän jakaminen, yms.

Haut

  • merkkijonohaku
  • ihmisten hakeminen
  • hakukriteerit
  • reittaus (pisteytys)

OneNote

  • muistiinpanot ja tiedon kokoaminen
  • linkitykset
  • jaetut muistikirjat
  • runsaasti ideoita OneNoten hyödyntämiseen

Vastuuhenkilö


Jari Kotola

haluatko_opiskella_heti_270px.jpg

Tämä kurssi asiakaskohtaisena?

Koulutuksia järjestetään myös asiakaskohtaisina toteutuksina

Ota yhteyttä myyntipalveluumme soittamalla puh. 042 42 21 21 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myyntipalvelu@sovelto.fi
niin järjestetään teille oma kurssi.

Jaa tämä sisältö: