Supporting and Troubleshooting OS X Yosemite

Tuo Mac-työasemat ylläpidon piiriin!

Hyöty

Kurssin käynyt osaa asentaa ja ylläpitää Mac-työaseman sekä tuntee vianselvityksen tekniikat.

Kenelle?

OS X -käyttöjärjestelmän kanssa työskentelevät tukihenkilöt, ylläpitäjät ja konsultit.

Esitiedot: Kurssi Mac-työaseman ja OS X -käyttöjärjestelmän peruskäyttö, tai kurssia vastaavat tiedot. Aiempi tuntemus hakemistopalveluista (Active Directory / Open Directory) on eduksi. Windows-käyttöjärjestelmän ylläpitokokemuksesta on etua, mutta se ei ole välttämätöntä.

Miksi?

Opiskele ja sertifioidu OS X työasemien ylläpitäjäksi. Pystyt ylläpitämään oman yrityksen OS X -ympäristöä ja kasvattamaan omaa osaamistasi.

Kurssin kouluttajalla, Petri Riihikalliolla, on pitkä kokemus Mac-työasemista.

Miten?

Ilmoittaudu saman tien!

Materiaali:

Kurssilla käytetään Applen virallista englanninkielistä materiaalia "Apple Pro Training Series: OS X Support Essentials 10.10: Supporting and Troubleshooting OS X Yosemite". Opetus on suomeksi.

Testi:

Kurssi valmentaa testiin 10.10 OS X Support Essentials 10.10, jonka avulla saavutetaan Apple Certified Support Professional (ACSP) 10.10 -sertifiointi.

1. PÄIVÄ

Asennus

  • Asennusvaihtoehdot
  • Päivitykset
  • Asennusten vianselvitys
  • Recovery

Käyttäjätilit

  • Käyttäjätunnusten luonti ja hallinta
  • Pääkäyttäjien hallinta
  • Keychain
  • Filevault 2

Tiedostojärjestelmä

  • Tuetut tiedostojärjestelmät
  • Tiedosto- ja kansio-oikeudet
  • Levyjen hallinta Disk Utility -työkalulla

2. PÄIVÄ

Datan hallinta

  • Tiedostojärjestelmien läpikäynti
  • Spotlight ja metadata
  • Levykuvat ja arkistot
  • Time Machine varmistukset

Sovellukset ja prosessit

  • Sovellusten asennukset
  • Sovellusten ja palveluiden monitorointi
  • Sovellusten määritykset
  • BootCamp ja Windows

Verkkomääritykset

  • TCP / IP
  • Ethernet ja WLAN -määritykset
  • VPN-määritykset
  • Verkkosijainnit
  • Verkkomääritysten vianselvitys

3. PÄIVÄ

Verkkopalvelut

  • Hakemistopalvelut
  • Verkkopalvelut
  • Tiedostojen jakaminen
  • Mac ja Windows jakaminen
  • Etähallinta ja palomuuri

Lisälaitteet ja tulostimet

  • Teknikat lisälaitteiden liittämiseen
  • Tulostimet ja niiden ajurit
  • Lisälaitteiden ja tulostinen vianselvitys

Järjestelmän käynnistys

  • Käynnistysprosessi
  • Käynnistysongelmien vianselvitys

Vastuuhenkilö

Petri Riihikallio

Avainsanat

Mac, OS X, iOS, Yosemite, ACSP, Macintosh, Apple

Tämä kurssi asiakaskohtaisena?

Koulutuksia järjestetään myös asiakaskohtaisina toteutuksina

Ota yhteyttä myyntipalveluumme soittamalla puh. 042 42 21 21 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myyntipalvelu@sovelto.fi
niin järjestetään teille oma kurssi.

Jaa tämä sisältö: