Dynamics 365 -konsultointi vaatii liiketoimintaymmärrystä & teknologiaosaamista

Dynamics 365 -konsultointi vaatii liiketoimintaymmärrystä & teknologiaosaamista

Sovelton koulutusohjelma avasi Faktory Oy:n toimitusjohtaja Kristian Haloselle tien kokonaisvaltaiseen asiakastyöhön huippuasiantuntijoiden opastuksella. Uusi osaaminen on heti hyödynnettävissä sekä asiakastyössä että oman organisaation Dynamics 365:n kehittämisessä.

Tehokkaampaa vuorovaikutusta

Kristian Halonen kertoo, että Faktoryn tavoitteena on vapauttaa asiakkaidensa aikaa ja tarjota heille mahdollisuus keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa. Faktory tukee asiakkaidensa liiketoimintaa, huolehtii alan standardeista ja asetuksista sekä auttaa asiakkaan prosessien hallintaa Dynamics 365:n avulla.

”Olemme pieni konsulttiyritys, mutta olemme erikoistuneet Dynamics 365:een ja meillä on yhteenlaskettuna kymmenien vuosien kokemus alalta. Olemme myös kehittäneet omia metodejamme asiakkaiden hyödyksi.” Keskittyminen Dynamics 365:een on tuonut Faktorylle mukavan haasteellisia toimeksiantoja.

Halonen hakeutui koulutukseen ensisijaisesti voidakseen entistäkin kokonaisvaltaisemmin palvella Faktoryn asiakkaita. Liiketoiminnan ja erilaisten prosessien parempi ymmärrys edesauttavat asiakasta laajentamaan näkökulmiaan. Sovelton asiantuntijoiden ohjauksessa opiskelu tehostuu huomattavasti verrattuna siihen, että samoja asioita olisi opiskellut itsenäisesti.

Sovelton koulutus ei keskittynyt ainoastaan tekniikkaan, vaan Halonen sai arvokasta lisäoppia myös konsultti- ja asiakastyötaitoihin. ”Yhteisöllisyys, tiimityö ja vuorovaikutus ovat huikea lisä teknisten taitojen opetuksen rinnalle. Käytännön konsultointi vaatii monipuolista vuorovaikutustaitojen hallintaa ja soveltamista, sillä ulkopuolinen ei voi koskaan täysin tietää, miten yrityksen sisäiset toimintatavat jäsentyvät.”

Tietotaito on koko organisaation yhteistä pääomaa

Halonen näkee osaamistarpeiden kasvun kiihtyvän jatkuvasti. Hänen mielestään on äärimmäisen tärkeää, että tekniset konsultit ymmärtävät tekniikan lisäksi asiakkaan liiketoimintaa sekä prosesseja. Heidän on tarjottava osaamisellaan asiakkaille aitoa lisäarvoa. ”IT-infran tai laitteisto- ja ohjelmisto-osaamisen hallitseminen ei enää riitä. Lisäarvo tuotetaan liiketoimintaymmärryksellä.”

Hän on ollut tyytyväinen koulutuksen sisältöön ja suoritettuun sertifiointiin. Tehtävien haastetaso on ollut sopiva, ja Sovelton Dynamics-asiantuntijat ovat olleet tukena, jos jokin osa-alue on kaivannut selkeytystä. ”Sovelton kouluttajat osaavat selittää asiat mutkattomasti, ja jutun jujusta saa kiinni aina nopeammin, kun kaikkea ei tarvitse pähkäillä itsenäisesti.”

Sosiaalisten vuorovaikutustaitojen osalta opintojen laajuus ja laadukkuus yllättivät positiivisesti. Yhteistyötä Sovelton kanssa tullaan tekemään myös tulevaisuudessa.

Seuraava Microsoft Dynamics 365 valmennusohjelma alkaa 16.4.2018!