Sovelto ja Eduhouse yhdistyminen: kysymykset ja vastaukset

Sovelto ja Eduhouse yhdistyminen: kysymykset ja vastaukset

Mitä tapahtuu, kun Sovelto ja Eduhouse yhdistyvät?

Tutustu alta yleisimpiin yhdistymistä koskeviin kysymyksiin ja lue tiedotteemme.

1. Miksi Eduhouse osti Sovelton?

Eduhouse ja Sovelto yhdistyvät Eduhousen ostaessa Sovelton koko osakekannan keväällä 2022. Sovelton osaamisen ja tarjonnan avulla Eduhouse laajentaa koulutustarjontaansa ICT-ammattilaisille strategiansa mukaisesti. Työelämän urapolut ja osaaminen sekä vaatimukset sirpaloituvat ja ammattilaisilta edellytetään yhä monipuolisempia taitoja ja jatkuvaa osaamisen kehittämistä.

Yhdessä Eduhouse ja Sovelto pystyvät tuomaan asiakkailleen entistäkin laadukkaampia, kattavampia ja yksilöidympiä työelämäoppimisen palveluita. Yrityskauppa vahvistaa suomalaisen Eduhousen asemaa LaaS-alan pohjoismaisena markkinajohtajana ja tukee yrityksen tavoitetta mullistaa työn imussa oppimisen.

2. Mitä kauppa tarkoittaa Sovelton asiakkaille?

Sovelton voimassa olevat asiakassopimukset jatkuvat kuten ennenkin siihen asti, kunnes fuusio tapahtuu 30.11.2022. Sovelton asiakkaat saavat tarkempaa tietoa siirtoon liittyvistä muutoksista ja Eduhousen palveluista tulevina kuukausina Sovelton palveluiden uutiskirjeiden, muiden asiakasviestien ja tilaisuuksien kautta.

3. Menetänkö kaupan myötä jotakin Sovelton asiakkaana?

Päinvastoin. Sovelton palveluiden käyttäjät hyötyvät siirrosta Eduhousen digitaalisen koulutuspalvelun käyttäjiksi:

  • Eduhousella on oma digitaalinen oppimisalusta, jota kehitetään jatkuvasti vastaamaan organisaatioiden tarpeita. Eduhousen oppimisalusta tarjoaa yhdessä paikassa mm.:
    • Intuitiivisen käyttöliittymän jatkuvaan oppimiseen
    • Opintosuunnitelma-toiminnallisuuden yksilön ja organisaation tarpeisiin
    • Yksilön suoritustodistukset, testit ja suoritusrekisteri suoraan alustalla
  • Laajempi tarjonta koulutussisältöä:
    • Jatkuvasti kehittyvät opintopolut kokonaisuuksien tai jopa uuden roolin oppimiseen
    • Laajempi etäkoulutusvalikoima ja videokirjasto, joka mahdollistaa koko organisaation erilaisten koulutustarpeiden kattamiseen saman käyttöliittymän sisällä

4. Milloin siirryn Sovelton asiakkaana käyttämään Eduhousen oppimisalustaa?

Sovelton asiakkaat siirtyvät Eduhousen oppimisalustan käyttäjäksi alkuvuoden 2023 aikana.

5. Saanko käyttökoulutuksen Eduhousen oppimisalustan käyttöön?

Kyllä, järjestämme asiakkaillemme käyttökoulutustilaisuuden.

6. Mitä tapahtuu Sovelton palveluiden hinnoille?

Olemme rakentamassa yhteistä tuotevalikoimaa Eduhousen kanssa, jonka avulla asiakkaamme ja oppijat saavat tulevaisuudessa entistäkin laajemmat oppimisen palvelut käyttöönsä. Palvelut yhdistetään alkuvuodesta 2023 ja tällöin astuvat voimaan uudet hinnat ja volyymialennusmahdollisuudet.

5. Mitä tapahtuu seuraavaksi?

Olemme kertoneet yrityskaupasta henkilöstöllemme, asiakkaillemme ja kumppaneillemme 1.4.2022 ja olemme aloittaneet liiketoimintojen yhdistämisen.

Sovelto Oyj liittyy osaksi Eduhouse Oy:tä 30.11.2022. Keskitymme luonnollisesti molemmissa organisaatioissa itse liiketoimintaan ja sen asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Yhdistämistyötä tehdään siinä taustalla ja kerromme prosessin etenemisestä sen eri vaiheissa.

6. Keneen voin olla yhteydessä, jos haluan kysyä yrityskaupasta tai asiakassopimuksestani?

Voit olla yhteydessä omaan Sovelto-yhteyshenkilöösi tai asiakaspalveluumme: info@sovelto.fi.

Yrityskauppaan liittyvissä kysymyksissä voit olla suoraan yhteydessä Sovelton toimitusjohtajaan:

Sanna Varpukari, Sovelto Oyj, sanna.varpukari(at)sovelto.fi, 040 7621762.