Sovelto ja Eduhouse yhdistyvät

Sovelto ja Eduhouse yhdistyvät

Työ jatkuu. Sopimukset eivät muutu. Tulevaisuudessa saat enemmän.

Jatkuvan oppimisen palveluita tarjoavat Eduhouse ja Sovelto yhdistyvät, kun Eduhouse ostaa Sovelton koko osakekannan. Tavoitteena on kehittyä ja kasvaa yhdessä Learning-as-a-Service-kentällä. Yhteistyöllä turvaamme, että asiakkaamme saavat jatkossa kaiken, mitä tarvitaan tavoitteelliseen työelämäoppimiseen. Fokuksemme on erityisesti liiketoiminta-, pilviteknologia- ja työelämätaidoissa.

Sovelto on tarjonnut yli 20 vuoden ajan tieto- ja viestintäteknologia-alan valmennuksia, konsultointia ja oppimispalveluita. Tämä työ jatkuu. Sovelto vahvistaa Eduhousen jatkuvan oppimisen tarjontaa vaikuttavilla oppimismuodoilla ja palveluillaan.

Työelämäoppimisen mullistus

Yhdistymällä muodostamme merkittävän johtoaseman markkinassa ja lupaamme mullistaa työelämäoppimisen Suomessa ja Pohjoismaissa. Yrityskaupan myötä molempien yritysten palvelut ovat saatavilla kaikille asiakkaillemme. Jatkossa asiakkaamme saavat yhä laajemman palveluvalikoiman ja entistä enemmän oppimisen innovaatioita hyödynnettäväksi omassa arjessa.

Mitä tapahtuu, kun Sovelto ja Eduhouse yhdistyvät?

Tutustu alta yleisimpiin yhdistymistä koskeviin kysymyksiin.

1. Miksi Eduhouse osti Sovelton?

Eduhouse ja Sovelto yhdistyvät Eduhousen ostaessa Sovelton koko osakekannan keväällä 2022. Sovelton osaamisen ja tarjonnan avulla Eduhouse laajentaa koulutustarjontaansa ICT-ammattilaisille strategiansa mukaisesti. Työelämän urapolut ja osaaminen sekä vaatimukset sirpaloituvat ja ammattilaisilta edellytetään yhä monipuolisempia taitoja ja jatkuvaa osaamisen kehittämistä.

Yhdessä Eduhouse ja Sovelto pystyvät tuomaan asiakkailleen entistäkin laadukkaampia, kattavampia ja yksilöidympiä työelämäoppimisen palveluita. Yrityskauppa vahvistaa suomalaisen Eduhousen asemaa LaaS-alan pohjoismaisena markkinajohtajana ja tukee yrityksen tavoitetta mullistaa työn imussa oppimisen.

2. Mitä kauppa tarkoittaa Sovelton asiakkaille?

Sovelton voimassa olevat asiakassopimukset jatkuvat kuten ennenkin, eikä olennaisiin ehtoihin ole tiedossa muutoksia. Palvelut jatkuvat normaalisti. Tiedotamme mm. alustaan liittyvistä uudistuksista kevään aikana.

3. Menetänkö kaupan myötä jotakin Sovelton asiakkaana?

Päinvastoin. Jatkossa asiakkaamme saavat yhä laajemman palveluvalikoiman ja entistä enemmän oppimisen innovaatioita hyödynnettäväksi omassa arjessa.

4. Mitä tapahtuu Sovelton palveluiden hinnoille?

Olemme rakentamassa yhteistä tuotevalikoimaa, jonka avulla asiakkaamme ja oppijat saavat tulevaisuudessa entistäkin laajemmat oppimisen palvelut käyttöönsä. Emme pysty vielä ottamaan kantaa hinnoitteluun.

5. Mitä tapahtuu seuraavaksi?

Olemme kertoneet yrityskaupasta henkilöstöllemme, asiakkaillemme ja kumppaneillemme ja olemme aloittaneet liiketoimintojen yhdistämisen.

Tavoiteaikataulu liiketoimintojen yhteen saattamisen osalta on elokuu 2022. Keskitymme luonnollisesti molemmissa organisaatioissa itse liiketoimintaan ja sen asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Yhdistämistyötä tehdään siinä taustalla ja kerromme prosessin etenemisestä sen eri vaiheissa.

6. Keneen voin olla yhteydessä, jos haluan kysyä yrityskaupasta tai asiakassopimuksestani?

Voit olla yhteydessä omaan Sovelto-yhteyshenkilöösi tai asiakaspalveluumme: info@sovelto.fi.

Yrityskauppaan liittyvissä kysymyksissä voit olla suoraan yhteydessä Sovelton toimitusjohtajaan:

Sanna Varpukari, Sovelto Oyj, sanna.varpukari(at)sovelto.fi, 040 7621762.