ITIL® 4 Foundation
ITIL® 4 – ota palvelujohtamisen uusimmat toimintatavat haltuun!
ITIL® 4 Foundation -kurssi (2 pv) esittelee osallistujille palveluiden hallintaa, toimitusta ja näiden yhteyttä liiketoiminnan odotuksiin. Kurssin jälkeen osallistujat tunnistavat IT-palvelunhallinnan avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat ITILin käytön hyödyt organisaatiossa. Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL® 4 Foundation -sertifiointitesti.
Kenelle ITIL 4 Foundation -koulutus sopii?
Kurssi on suunnattu IT-johdolle, kuten tietohallintojohtajille ja -päälliköille, senior-tason IT-päälliköille, projektipäälliköille, tiiminvetäjille, IT-asiantuntijoille sekä IT-päälliköille ja -konsulteille. Kurssi soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät IT-palveluiden ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä.
Valmennuksen sisältö:
ITIL® on globaalisti tunnustettu kokoelma parhaita käytäntöjä ja malleja IT-johtamiseen. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4 Foundation -valmennuksessa nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:
- Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
- ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
- ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
- Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
- 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
- Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna
Mainitut osa-alueet muodostavat palvelun elinkaarelle kehyksen, jonka avulla palvelu vastaa paremmin liiketoiminnan tarpeisiin liiketoiminnan arvoja arvioitaessa.
ITIL® (Infrastructure Library®) on kokoelma IT-palveluiden toimittamisen ja IT-infrastruktuurin hallinnan parhaita käytäntöjä. ITIL®in kuvaamien IT-palveluhallinnan parhaiden käytäntöjen avulla lisäät tuottavuutta, optimoit kustannuksia ja parannat asiakaskokemusta.
Sertifiointi
Valmennuksen lopuksi suoritetaan sertifiointitesti, joka koostuu 40 monivalintakysymyksestä.
Opetuskieli
Valmentaja puhuu suomea. Materiaalit ja sertifiointitesti ovat englanninkieliset.
Lähde mukaan nyt ja sertifioidu ITIL® 4 Foundation -osaajaksi!
Accredited ITIL® Foundation training is provided by Wakaru Oy, accredited by PeopleCert.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Avainsanat: Agile, DevOps, ITIL, ITIL 4, Lean IT, Palveluhallinta, Service management