Sovelto PRO

ITIL® 4 Foundation

Ota palvelujohtamisen uusimmat toimintatavat haltuun! 

Tule mukaan oppimaan ITIL® 4:n entistä kokonaisvaltaisempi ajattelu palvelujohtamiseen. Uudistunut palvelumalli sisällyttää perinteisempään ITIL®:in palveluhallinnan ytimeen uutta ajattelua ja lainaa elementtejä mm. Lean IT:stä, Agilesta ja DevOpsista. Kurssi sisältää sertifiointitestin.

Vaativuus
Arvostelut
2000,00 
Sovelto PRO

Pahoittelemme mutta tiedossa ei ole seuraavia kurssipäiviä.
Ole hyvä ja ole yhteydessä myyntiin: 020 7776 670 tai myyntipalvelu@sovelto.fi

Sovelto PRO

ITIL® 4 – ota palvelujohtamisen uusimmat toimintatavat haltuun! 

Tule mukaan oppimaan ITIL® 4:n entistä kokonaisvaltaisempi ajattelu palvelujohtamiseen. Uudistunut palvelumalli sisällyttää perinteisempään ITIL®:in palveluhallinnan ytimeen uutta ajattelua ja lainaa elementtejä mm. Lean IT:stä, Agilesta ja DevOpsista. Kurssiin kuuluu sertifiointitesti, jonka voi suorittaa kurssin jälkeen itselle sopivana ajankohtana.

 

Tavoite:

Kahden päivän koulutuksen aikana käydään läpi ITIL® 4 sisältö Foundation-tason kansainvälisten sertifiointivaatimusten mukaisesti. Koulutus antaa hyvät valmiudet ITIL® 4 Foundation -sertifiointitestin suorittamiseen.

 

Kohderyhmä:

Kokonaisvaltaisena viitekehyksenä ITIL® on hyödyllistä tietoa kaikille IT:n parissa työskenteleville. ITIL® 4 on uudistunut merkittävästi aiemmista ITIL®-versioista ja sisältää uutta tietoa myös aiempien ITIL®-versioiden koulutuksia käyneille.

 

Esitietovaatimukset:

Koulutukselle ei ole esitietovaatimuksia, vaan se sopii kaikille ITIL4 -aiheesta kiinnostuneille.

 

Koulutuksen tarkempi sisältö:

ITIL® (Infrastructure Library®) on kokoelma IT-palveluiden toimittamisen ja IT-infrastruktuurin hallinnan parhaita käytäntöjä. ITIL®in kuvaamien IT-palveluhallinnan parhaiden käytäntöjen avulla lisäät tuottavuutta, optimoit kustannuksia ja parannat asiakaskokemusta. ITIL®:in toimintatavat ja prosessit ovat käytössä testattuja ja toimiviksi todettuja tuhansissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti.

ITIL® 4 Foundation jaottelee ideat, käsitteet ja toimintatavat seuraavasti:

  • Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
  • ITIL® 4:n seitsemän ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
  • ITIL®:in näkemys arvoketjuista (Service Value Chain)
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
  • 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18. Niitä ovat mm. Incident management (häiriönhallinta), Problem management (ongelmanhallinta), Service Level management (palvelutasonhallinta) ja Change control (muutoksenhallinta), Service Desk
  • Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean, Scrum, Agile, DevOps) palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna

Koulutuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali sekä sertifiointitesti ovat englanniksi. Käytetyille käsitteille ei tässä vaiheessa ole virallisia suomennoksia.

Valmentajat:
Sovelton valmentajilla on monipuolinen ja pitkä tausta käytännön IT-työtehtävistä sekä ITIL®-valmennuksista. Tällä hetkellä valmentajana toimii Thomas Hughes, joka on uransa aikana perehtynyt prosessi-, palvelu- ja projektijohtamisen parhaisiin käytäntöihin ja toimintamalleihin (ITIL®, COBIT, Prince2, Lean, Agile, ISO20000, ISO270001, Togaf). Kouluttajana Thomas yhdistää pilke silmäkulmassa alan parhaita käytäntöjä käytännön esimerkkeihin – tavoitteena synnyttää osallistujille oivalluksia. Koulutuskieli on suomi.

Koulutusmateriaali:
Kurssimateriaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa. Lisäksi osallistujat saavat kurssille valmistavaa materiaalia sekä syventävää lisämateriaalia.

Sertifiointitesti:

Koulutuksen aikana käydään läpi kysymyksiä, jotka valmistavat sinua sertifiointitestiin.

Kurssin hinta sisältää voucherin, jolla voit koulutuspäivien jälkeen varata ajan sertifiointitestiin. Testi suoritetaan etävalvottuna omalla koneella. Testi on englanninkielinen.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logoTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 

Avainsanat: , , , , , ,

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
2000,00  + alv./VAT

Kokemuksia

“Thomas jatkaa yhä hyviä ja laadukkaita koulutuksia, jossa ITIL:n teoriasta huolimatta päästään käytännön esimerkkien kautta hyvin konkretiaan. Kiitos!” - Jori Sistonen, Infocare Oy
“Kouluttaja erittäin ammattitaitoinen ja pätevät. Osasi kertoa asiat perusteellisesti ja perustella vastaukset lisätietoja kysyttäessä. Päivän aikataulu mietitty hyvin ja pieni pilke silmäkulmassa auttoi jaksamaan molemmat "asiaraskaat" päivät.
Erittäin suuret kiitokset ja lämpimät suositukset.”
- Sanna Harmaahieta, Fujitsu

Vastuuhenkilö


Thomas Hughes

Thomas Hughes

  • thomas.hughes@sovelto.fi

Thomas on prosessi-, palvelu- ja projektijohtamisen kokenut toimija, jolle kansainvälisessä toimintakentässä ja erilaisten kulttuurien kanssa toimiminen on tuttua. Monipuolisen työhistorian ja vaihtelevien työtehtävien kautta prosessien kehittäminen, jalkauttaminen ja prosesseihin eri rooleissa osallistuminen ovat tulleet tutuiksi.

Thomas on uransa aikana perehtynyt alan erilaisiin parhaisiin käytäntöihin ja toimintamalleihin (ITIL, COBIT, Prince2, Lean, Agile, ISO20000, ISO270001, Togaf). Kouluttajana Thomas yhdistää pilke silmäkulmassa alan parhaita käytäntöjä käytännön esimerkkeihin tavoitteena synnyttää osallistujille oivalluksia. Kaksikielisenä asiat tulee tarvittaessa kerrottua suomen lisäksi myös englanniksi.