Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (CRM) myynnin työvälineenä

Varmista CRM:n käytön parhaat toimintatavat, jotta organisaatiosi panostus CRM:n käyttöönotossa ei jäisi vain myyntijohdon visioksi ruusuisemmasta tulevaisuudesta. Ota yhteys myyntipalveluumme ja tilaa koulutus myyntihenkilöstöllesi.

 

 

Vaativuus
Arvostelut

Yksityiskurssin tiedustelu

  • Tämä kurssi järjestetään yksilöidysti vain pyynnöstä, haluttuna ajankohtana. Ota yhteys yritysmyyntiin soittamalla 042 42 2121 tai oheisen lomakkeen avulla:

CRM myynnin tehostamisessa

Suuri haaste Microsoft Dynamics CRM -järjestelmän käyttöönotossa on se, että kaikki ottavat sovelluksen arkikäyttöön ja käyttävät sitä yhtenäisillä työtavoilla. Vain tällä tavalla saadaan asiakkuudenhallinnan hyödyt esiin ja raportointi luotettavaksi. Koska Microsoft Dynamics CRM:n tarjoamat työskentelytavat helpottavat myös myyjän arkea, käyttöönotolle on hyvät lähtökohdat.

Kurssin tavoitteena on antaa konkreettiset välineet asiakkuudenhallintaan myynnin näkökulmasta asiakkaan omassa Microsoft CRM -ympäristössä. Kurssi toteutetaan räätälöitynä asiakaskohtaisesti ja kurssia edeltää kouluttajamme tutustuminen asiakkaan ympäristöön ja liiketoimintaan.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka käyttävät tai tulevat käyttämään Microsoft Dynamics CRM -asiakkuudenhallintajärjestelmää myynnin tehtävissä.

Myyntiryhmä tarvitsee selkeät ohjeet CRM:n kenttien käyttötarkoitukseen ja merkitykseen organisaation kannalta. Käyttäjillä on oltava henkilökohtaisen motivaatio tallentaa asiakastietoutta mahdollisimman reaaliaikaisesti järjestelmään. Yhteinen koulutus ja siihen liittyvä keskustelu varmistavat uusien käytäntöjen toteutumisen.

Esitiedot: Kurssi edellyttää Windows-ympäristön ja selaimen käytön perustuntemusta. Toimisto-ohjelmien käytön hallinnasta (erityisesti Excel ja Outlook) on hyötyä kurssilla.

Materiaali: Kurssilla käytetään Sovelton tuottamaa suomenkielistä materiaalia.

 

1. PÄIVÄ

Tarkoituksenmukaisen asiakastietouden löytäminen
  • Microsoft CRM käyttäminen Outlookin kautta (Online/Offline) ja Web-käyttöliittymässä
  • Ohjelman näkymät ja niiden käyttäminen
  • Tietueiden lajittelu, suodatus ja etsiminen
  • Oman työtilan mukauttaminen
Asiakkuuden käsite ja tietueiden käsittely
  • Asiakkuuksien ja yhteyshenkilöiden käyttäminen
  • Tietueiden luominen, muokkaaminen, yhdistäminen ja poistaminen
  • Tietueiden delegointi (assign) ja käyttöoikeuksien jakaminen (share)
  • Huomautusten käyttäminen, liitetiedostot
  • Aktiviteettien käyttäminen
Liidien (Lead) käsittelyprosessi
  • Liidien tuottaminen
  • Hyväksyminen tai hylkääminen
Myyntimahdollisuuksien (Opportunity) hoitaminen
  • Myyntimahdollisuuden (Opportunity) merkitys järjestelmässä
  • Myyntiprosessin (Sales Process) hyödyntäminen
  • Tarjouksien (Quote), Tilauksien (Order) ja Laskujen (Invoice) käyttäminen
  • Myyntimahdollisuuden sulkeminen
Myynnin työkalut
  • Kilpailijatietouden (Competitors) seuranta
  • Myynnin aineiston (Sales Literature) käyttäminen; esim. tuotekuvastot, hinnastot
  • Pikakampanjan (Quick Campaign) luominen
  • Sähköpostimallit
Raportointi
  • Erikoishaku (Advanced Find) -toiminto ja haun tallentaminen näkymäksi
  • Tietojen vienti Exceliin
  • Myyntiraportit

 

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
Pyydä tarjous

Vastuuhenkilö


Catarina  Linderborg

Catarina Linderborg

  • catarina.linderborg@sovelto.fi
  • LinkedIn

Catarina Linderborg omaa pitkän taustan yritysmailmasta ja erityisesti IT-organisaatioista. Kokemusta löytyy CRM-järjestelmistä jo yli viidentoista vuoden ajalta. Catarinalta löytyy osaamista sekä loppukäyttäjien että käyttöönottoprojektien parissa työskentelevien henkilöiden ohjeistamisessa. Sekä myynnin että markkinoinnin prosessit ja CRM-järjestelmien erilaiset käyttöskenaariot ovat varsin tuttuja. Lähtökohtana on aina löytää järjestelmästä ne toiminnallisuudet, jotka parhaiten tukevat sen käyttäjiä ja tekevät työstä mahdollisimman tuottoisaa. Koulutuskielinä suomi, ruotsi ja englanti.