Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (CRM) myynnin työvälineenä
CRM myynnin tehostamisessa
Suuri haaste Microsoft Dynamics CRM -järjestelmän käyttöönotossa on se, että kaikki ottavat sovelluksen arkikäyttöön ja käyttävät sitä yhtenäisillä työtavoilla. Vain tällä tavalla saadaan asiakkuudenhallinnan hyödyt esiin ja raportointi luotettavaksi. Koska Microsoft Dynamics CRM:n tarjoamat työskentelytavat helpottavat myös myyjän arkea, käyttöönotolle on hyvät lähtökohdat.
Kurssin tavoitteena on antaa konkreettiset välineet asiakkuudenhallintaan myynnin näkökulmasta asiakkaan omassa Microsoft CRM -ympäristössä. Kurssi toteutetaan räätälöitynä asiakaskohtaisesti ja kurssia edeltää kouluttajamme tutustuminen asiakkaan ympäristöön ja liiketoimintaan.
Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka käyttävät tai tulevat käyttämään Microsoft Dynamics CRM -asiakkuudenhallintajärjestelmää myynnin tehtävissä.
Myyntiryhmä tarvitsee selkeät ohjeet CRM:n kenttien käyttötarkoitukseen ja merkitykseen organisaation kannalta. Käyttäjillä on oltava henkilökohtaisen motivaatio tallentaa asiakastietoutta mahdollisimman reaaliaikaisesti järjestelmään. Yhteinen koulutus ja siihen liittyvä keskustelu varmistavat uusien käytäntöjen toteutumisen.
Esitiedot: Kurssi edellyttää Windows-ympäristön ja selaimen käytön perustuntemusta. Toimisto-ohjelmien käytön hallinnasta (erityisesti Excel ja Outlook) on hyötyä kurssilla.
Materiaali: Kurssilla käytetään Sovelton tuottamaa suomenkielistä materiaalia.
Tarkoituksenmukaisen asiakastietouden löytäminen
- Microsoft CRM käyttäminen Outlookin kautta (Online/Offline) ja Web-käyttöliittymässä
- Ohjelman näkymät ja niiden käyttäminen
- Tietueiden lajittelu, suodatus ja etsiminen
- Oman työtilan mukauttaminen
Asiakkuuden käsite ja tietueiden käsittely
- Asiakkuuksien ja yhteyshenkilöiden käyttäminen
- Tietueiden luominen, muokkaaminen, yhdistäminen ja poistaminen
- Tietueiden delegointi (assign) ja käyttöoikeuksien jakaminen (share)
- Huomautusten käyttäminen, liitetiedostot
- Aktiviteettien käyttäminen
Liidien (Lead) käsittelyprosessi
- Liidien tuottaminen
- Hyväksyminen tai hylkääminen
Myyntimahdollisuuksien (Opportunity) hoitaminen
- Myyntimahdollisuuden (Opportunity) merkitys järjestelmässä
- Myyntiprosessin (Sales Process) hyödyntäminen
- Tarjouksien (Quote), Tilauksien (Order) ja Laskujen (Invoice) käyttäminen
- Myyntimahdollisuuden sulkeminen
Myynnin työkalut
- Kilpailijatietouden (Competitors) seuranta
- Myynnin aineiston (Sales Literature) käyttäminen; esim. tuotekuvastot, hinnastot
- Pikakampanjan (Quick Campaign) luominen
- Sähköpostimallit
Raportointi
- Erikoishaku (Advanced Find) -toiminto ja haun tallentaminen näkymäksi
- Tietojen vienti Exceliin
- Myyntiraportit