Ohjelmisto- ja pelituotanto Unity 3D pelimoottorilla

Haluatko tulla Unity 3D -osaajaksi? Ilmottaudu kursseille nyt ja tule kanssamme oppimaan Unitya hauskojen pelihenkisten harjoitusten siivittämänä.

Vaativuus
Arvostelut
2400,00 

Yksityiskurssin tiedustelu

  • Tämä kurssi järjestetään yksilöidysti vain pyynnöstä, haluttuna ajankohtana. Ota yhteys yritysmyyntiin soittamalla 042 42 2121 tai oheisen lomakkeen avulla:

Agenda

Opi Unity 3D

Unity 3D on markkinoiden johtavia pelimoottoreita. Unity kykenee tuottamaan vaikuttavan näköistä (AAA) grafiikkaa niin pelien kuin 3D ohjelmistojenkin tarpeisiin. Unityllä toteutettuna yksi ja sama sovellus toimii lähes kaikilla alustoilla (Web/Mac/Pc/iOS/Android/WP/Linux/Konsolit). Kurssin tarkoitus on antaa käyttäjälle kattava perusymmärrys Unity 3D pelimoottorista ja sen mahdollisuuksista peli- ja sovellustuotannossa. Kurssin tavoitteena on antaa käyttäjälle tarvittava tietotaito omatoimiseen tuotantoon ja jatko-opiskeluun.

Kurssi soveltuu teknisesti orientoituneille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita Unityn tuomista mahdollisuuksista 3D ohjelmisto/peli kehityksessä. Kurssi ei painotu ohjelmointiin, mutta kurssin tehtävät edellyttävät henkilöltä ohjelmoinnin perusteiden ymmärrystä. (Kurssin ohjelmointikieli on vapaavalintaisesti joko JavaScript tai C#).

Harva työkalu pitää sisällään yhtä paljon mahdollisuuksia kuin Unity 3D. Oletko tekemässä mobiilia 3D sovellusta jonka tulisi toimia iOs/Android/WP -alustoilla ja samalla myös webissä ja työpöydällä? Tarvitsetko näyttävää 3D-grafiikkaa? Etkö halua käyttää kuukausia tai jopa vuosia oman 3D-moottorin luomiseen? Haluatko tueksesi loistavan yhteisön ja vinon pinon valmiita ladattavia laajennuksia? Haluatko saada kaiken tämän valmiiksi heti eikä ensi vuonna? Unity on varteenotettava valinta juuri sinulle ja kurssi antaa loistavan lähtölaukauksen osaamisellesi.

Kurssiopettajana toimii Mauri Meronen, jolla on kokemusta useamman mobiilipelin tuottamisesta ja julkaisemista Unity 3D:n avulla.

Sisältö:

1. PÄIVÄ

Unity 3D teknologiana
  • Käyttöliittymä
  • Scenet
  • Objektit, komponentit ja prefabit
  • Colliderit ja triggerit
  • Fysiikkamoottori
  • Materiaalit
  • Äänet
  • Animaatiot
  • Skriptaus Unity ympäristössä
  • Objektit ja komponenttiviittaukset skriptissä
  • Asset storen hyödyntäminen
Kurssiharjoitus
  • Fysiikkapohjaisen pelin luonti

2. PÄIVÄ

Unity 3D teknologiana 2
  • NavMesh ja tekoäly
  • Layerit ja tagit
  • Animaatiot ja blend puu
  • Raycastit
  • Resurssit
  • Partikkelit
  • GUI
Pro ominaisuudet
  • Mobiili kehitys (Android/iOS) – Good to know
  • Profilerin käyttö
  • Dynamic patching / Draw calls ja mobiili optimointi
  • Varjot, efektit ja postrendering
Kurssiharjoitus
  • NavMeshiä hyödyntävän pelin luonti

 

Avainsanat: , , , , ,

Agenda

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
2400,00  + alv./VAT

Vastuuhenkilö


Tommi Teräsvirta

Tommi Teräsvirta

  • tommi.terasvirta@sovelto.fi
Tommi on ohjelmistokehitykseen liittyvän kouluttamisen ja konsultoinnin rautainen ammattilainen. Tommilla kouluttajaura alkoi vuonna 1997 Java-koulutuksilla. Hän on toiminut ohjelmistoalalla useissa haastavissa tehtävissä, mistä saatua kokemusta hän pystyy hyödyntämään niin Full stack Web-kehityksessä kuin sulautettujen järjestelmien ja käyttöjärjestelmien alueilla. Tommilta löytyy sertifioitua osaamista niin Microsoft-ympäristöön, kuin Java ja C++ -kieliinkin liittyen. Lähellä sydäntä ovat myös mobiilit alustat, avoin lähdekoodi ja Linux. Tommi on erittäin pidetty kouluttaja. Hän onnistuu koulutuksissaan innostamaan aiemmin koodausta karttaneen oppilaan koodauksen salojen mielenkiintoiseen maailmaan. Tommi on konsultoinut ja kouluttanut niin koti- kuin ulkomaillakin.
MCTS, Oracle Certified Professional, Java SE 7 Programmer, TOGAF® Foundation Certificate, Certified QT Specialist