IT-palvelut ja ongelmanhallinta

Saavuttavatko palvelusi liiketoiminnalle asetetut tavoitteet? Törmäätkö liian usein ongelmiin, jotka olisivat olleet etukäteen ratkaistavissa? Haluaisitko oppia tunnistamaan ja toimimaan proaktiivisesti palveluissa esiintyviä tyypillisiä ongelmia?

Vaativuus
Arvostelut
900,00 

Pahoittelemme mutta tiedossa ei ole seuraavia kurssipäiviä.
Ole hyvä ja ole yhteydessä myyntiin: 020 7776 670 tai myyntipalvelu@sovelto.fi

Tämä kurssi on suunnattu IT-palveluorganisaatiossa toimiville henkilöille, jotka haluavat kokonaiskuvan IT palvelualueesta ja siihen liittyvästä ongelmakentästä. Kurssi sisältää palvelu-alueen eri kohteisiin liittyviä tyypillisiä ongelmatilanne-harjoituksia.

Nyt sinulla on erinomainen tilaisuus saavuttaa tämä tieto ja samalla harjoitella asiaan liittyviä haastavia tilanteita. Ilmoittaudu seuraavaan vapaaseen kurssiin ja nosta osaamisesi uudelle tasolle.

Esitiedot: Tämä suomenkielinen valmennus ei edellytä esitietoja.

1. PÄIVÄ

Johdanto palveluihin ja sidosprojekteihin

  • Liiketoimintastrategiasta jatkuviin palveluihin
  • Palvelun määritelmä ja ominaispiirteitä
  • Projektin ja palvelun yhtäläisyydet ja eroavaisuudet
  • Prosessin määritelmä ja ominaisuudet
  • Projektit palvelun elinkaaressa
  • Palvelun vastuut projektissa
  • Käyttöönotto
  • Case ongelma-harjoitus 1: Projektin tuottama palveludokumentaatio

Palveluorganisaatio ja roolit

  • Tyypillinen palveluorganisaatio
  • Case ongelma-harjoitus 2: Tikettien hallinta eri palvelutasojen välillä
  • Vaadittavat osaamisalueet
  • Roolit palvelussa
  • Hyvän palvelupäällikön ominaisuudet
  • Projektihenkilöstön hyödyntäminen palveluissa
  • Case ongelma-harjoitus 3: Vastuiden ja osaamisen puuttumisen vaikutus ongelmanratkaisun tehokkuuteen

Viestintä palvelussa ja tehokas kokouskäytäntö

  • Palvelun aikaiset tyypilliset kokoukset
  • Viestinnän merkitys organisaation ryhmille
  • Kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden huomioiminen viestinnässä
  • Tehokas kokouskäytäntöCase ongelma-harjoitus 4: Viestintä ongelmatilanteissaCase ongelma-harjoitus 5: Raportointi johdolle ongelmista

Riskinhallinta palvelussa

  • Riskinhallinnan merkitys
  • Kuinka luodaan tehokas riskinhallinta
  • Riskianalyysi
  • Erilaisia riskinhallintatekniikoita ja menetelmiä
  • Case ongelma-harjoitus 6: Ongelmien välttäminen riskinhallinnalla

Muutosten hallinta

  • Muutoshallinta ja muutosten vaikutukset
  • Muutosvastarinta
  • Case ongelma-harjoitus 7: Muutosten heijastusvaikutukset palvelun laatuun ja toimintaan

Onnistu palveluissa

  • Tyypillisiä haasteita
  • Miksi palvelut epäonnistuvat?
  • Onnistu palveluissa, vinkkejä onnistumisiin

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
900,00  + alv./VAT

Vastuuhenkilö


Kimmo Hautsalo

Kimmo Hautsalo

  • kimmo.hautsalo@sovelto.fi

Kimmolla on yli 23 vuoden laaja-alainen IT-kokemus yksityiseltä ja julkiselta sektorilta kansainvälisissä IT-organisaatioissa. Vahvaan käytännön kokemukseen sisältyy tietohallinnon eri osa-alueiden konsultointia ja osaamisen kehittämistä, liiketoimintakriittisten IT-palveluiden ja projektien johtamista (mm. ISO20000-projekti), palveluprosessien kehittämistä, palvelu- ja projektipäälliköiden mentorointia, esimies-vastuita sekä ohjelmistojen suunnittelua ja ohjelmointia. Erityisvahvuutena ovat ideointi, luovuus ja ongelmanratkaisukyky, jotka yhdistettynä kokemukseen takaavat asiakkaan arvostuksen.

ITIL v2 Service Manager, ITIL v3 Foundation, CobiT Foundation, IPMA Level C – Certified Project Manager, PRINCE2® Foundation