Projektista palveluun

Tiedätkö mitkä asiat parantavat palvelujesi aloittamisen onnistumista projektin jälkeen? Tiedätkö mitä odotuksia palvelutoiminnalla on projektilta, entä mitä projekti odottaa palvelutoiminnalta?

Vaativuus
Arvostelut
1800,00 

Yksityiskurssin tiedustelu

  • Tämä kurssi järjestetään yksilöidysti vain pyynnöstä, haluttuna ajankohtana. Ota yhteys yritysmyyntiin soittamalla 042 42 2121 tai oheisen lomakkeen avulla:

Nyt sinulla on erinomainen mahdollisuus laajentaa käsitystäsi projekti- ja palvelutoiminnasta. Nosta osaamisesi uudelle tasolle ja tule mukaan oppimaan kriittisiä projekti- ja palvelupuolen osaamisalueita. Opetus sisältää runsaasti käytännön harjoituksia.
Henkilöt, jotka toimivat projekteissa/palveluissa, vastaavat niiden kehittämisestä, tekevät projekti-/palvelutoimitukseen liittyviä sopimuksia tai vastaavat projekteista/palveluista.

Onnistunut siirto projektista palveluun varmistaa asiakastyytyväisyyden!
Asiakaslähtöinen projekti- ja palveluajattelu toimii hyvän asiakassuhteen kulmakivenä. On tiedettävä ne asiat, joilla mahdollistetaan asiakkaan tyytyväisyys projektin ja palvelun laatuun.

Haluat varmasti kuulua siihen ryhmään, joka osaltaan mahdollistaa yrityksen projekti- ja palvelutoiminnan onnistumisen.
Varmista kehityksesi ilmoittautumalla seuraavaan vapaaseen koulutukseen heti.

PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
Sovelto is a licensed PRINCE2® affiliate on behalf of AXELOS Ltd.
 
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
 
 

Kurssilaiset saavat mukaansa suomenkielisen materiaalin ja selkeän kuvan tämän haastavan ympäristön onnistumisen edellytyksistä.

Esitiedot: Valmennus edellyttää projektin- ja palvelunhallinnan teorian tuntemusta.

1. PÄIVÄ
Johdanto projekteihin ja palveluihin
  • Liiketoimintastrategiasta jatkuviin palveluihin
  • Projektin käsitteet ja termit
  • Projektin määritelmä
  • Projektin elinkaaren vaiheet
  • Palvelun määritelmä ja ominaispiirteitä
  • Projektit palvelun elinkaaressa
  • Prosessin määritelmä ja ominaisuudet
  • Projektin ja palvelun yhtäläisyydet ja eroavaisuudet
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Tyypilliset roolit projektissa ja palvelussa
  • Tyypillinen projekti ja palveluorganisaatio
  • Vaadittavat osaamisalueet
  • Roolit projekteissa
  • Roolit palvelussa
  • Hyvän projekti- ja palvelupäällikön ominaisuudet
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Palveluun kytkeytyvät projektit
  • Palvelun aikaiset tyypilliset kokoukset
  • Palvelunsuunnittelusta projekteihin
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Palvelun huomioiminen projektin elinkaaren aikana
  • Palvelun vastuut projektissa
  • Organisointi
  • Vaatimusmäärittely
  • Käynnistyskokous
  • Testaus
  • Käyttöönotto
  • Tyypilliset kokoukset
  • Projektin muutosten vaikutukset
  • Projektin päättäminen
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Riskinhallinta
  • Riskinhallinnan merkitys
  • Kuinka luodaan tehokas riskinhallinta
  • Riskianalyysi
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Viestintä ja kokouskäytännöt
  • Viestinnän merkitys organisaation ryhmille
  • Kansainvälisyyden ja monikulttuurisuuden huomioiminen viestinnässä
  • Tehokas kokouskäytäntö
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksen
2. PÄIVÄ
Muutosten hallinta
  • Muutoshallinta ja muutosten vaikutukset
  • Muutosten proaktiivinen hallinta
  • Muutokset ja muutosvastarinta
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Onnistu projekteissa ja palveluissa
  • Haasteellisuus lisääntynyt
  • Tyypillisiä haasteita
  • Miksi projektit ja palvelut epäonnistuvat?
  • Onnistu projekteissa ja palveluissa, vinkkejä onnistumisiin
  • Teoria-osuus sisältää case-harjoituksia
Vaativat neuvottelutilanteet
  • Neuvottele oikein
Työpaja – haastavat neuvottelutilanteet
  • Työpajassa harjoitellaan projektin- ja palvelun elinkaaren aikana syntyviä tyypillisiä neuvottelutilanteita.
  • Neuvottelun kohteena on mm. IT-toimitusprojekti, johon kytkeytyy kansainvälisen jatkuvan palvelun tukiorganisaatio
  • Sopimusneuvottelun osapuolina ovat asiakas ja toimittaja, joilla molemmilla on omat tavoitteensa neuvottelun suhteen
  • Harjoituksessa kurssilaiset pääsevät osallistumaan kummankin osapuolen rooleihin
  • Harjoituksen lopussa purku ja keskustelua
Työpaja – projektista palveluun
  • Työpajassa tarkastellaan projektin- ja palvelun elinkaaren aikana syntyviä tyypillisiä haasteita ja mahdollisia ratkaisuideoita.
Yleisimmät viitekehykset ja sertifioinnit
  • PRINCE2®
  • MSP
  • PMBOK ja PMI
  • IPMA
  • PMP
  • ITIL®

 

 

Avainsanat: , , , , , , ,

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
1800,00  + alv./VAT

Vastuuhenkilö


Kimmo Hautsalo

Kimmo Hautsalo

  • kimmo.hautsalo@sovelto.fi

Kimmolla on yli 23 vuoden laaja-alainen IT-kokemus yksityiseltä ja julkiselta sektorilta kansainvälisissä IT-organisaatioissa. Vahvaan käytännön kokemukseen sisältyy tietohallinnon eri osa-alueiden konsultointia ja osaamisen kehittämistä, liiketoimintakriittisten IT-palveluiden ja projektien johtamista (mm. ISO20000-projekti), palveluprosessien kehittämistä, palvelu- ja projektipäälliköiden mentorointia, esimies-vastuita sekä ohjelmistojen suunnittelua ja ohjelmointia. Erityisvahvuutena ovat ideointi, luovuus ja ongelmanratkaisukyky, jotka yhdistettynä kokemukseen takaavat asiakkaan arvostuksen.

ITIL v2 Service Manager, ITIL v3 Foundation, CobiT Foundation, IPMA Level C – Certified Project Manager, PRINCE2® Foundation