SLE201v15 SUSE Linux Enterprise Server 15 Administration

This course is designed for those who are seeking a fundamental understanding of the SUSE Linux Enterprise Server (SLES) operating system.

Vaativuus
Arvostelut
2800,00 
+ alv./VAT

Pahoittelemme mutta tiedossa ei ole seuraavia kurssipäiviä.
Ole hyvä ja ole yhteydessä myyntiin: 020 7776 670 tai myyntipalvelu@sovelto.fi

Students will be able to install and configure a SLES 15 server and integrate it into an existing network. They will be able to perform the most important system administration tasks.

This course helps prepare students for the SUSE Certified Administrator in Enterprise Linux 15 certification exam (once it is released).

Key Objectives

Attendees will be taught the following concepts and skills that are fundamental in administering the SLES Operating System:

  • Install SLES 15 and perform basic Linux configuration
  • Become familiar with the command line interface & commonly used commands
  • Configure and use Remote Administration
  • Manage the boot process and understand systemd
  • Manage processes and jobs
  • Manage users and permissions
  • Manage software
  • Configure basic networking
  • Manage storage
  • Monitor SUSE Linux Enterprise

See detailed course outline here.

Target Audience

This course is designed for those who have little or no experience with Linux and who are seeking a fundamental understanding of the SUSE Linux Enterprise 15 operating system. It is also ideal for those who want to begin preparing for the SUSE Certified Administrator in Enterprise Linux 15 certification exam.

Prerequisites

This course is designed for students without previous Linux experience. Basic computer skills on any operating system is required.

Need more information about SUSE trainings?

Choose a training that fits best your learning style and schedule. To hear more, please contact Personal Customer Service info@sovelto.fi or through our Chat-Service.

 

Avainsanat: , , , ,

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
2800,00  + alv./VAT

Vastuuhenkilö


Pasi Lehtiniemi

Pasi Lehtiniemi

Olen kokenut liiketoimintajohtaja ja johtajuuden kehittäjä.  Minulla on yli 20 vuoden kokemus projekti- ja palvelujohtamisesta sekä henkilöstön osaamisen kehittämisestä esimiesroolissa. Olen vastannut lukuisten kriittisten muutoshankkeiden toteuttamisesta vaativissa toimintaympäristössä. Uskon vahvaan verkostoyhteistyöhon sekä siihen, että hyvällä ihmislähtöisellä johtamisella voimme ratkaista kaikki liiketoimintahaasteet.

Kouluttajasertifioinnit: Situational Leadership® II, Self Leadership, Optimal Motivation, Legendary Service, Coaching Essentials, Everything DiSC®, The Five Behaviors of a Cohesive Team™.