Sosiaalisen median 1-2-3

Tuntuuko, että et oikein hahmota ja hallitse paljon puhuttujen sosiaalisen median (some) välineiden roolia ajassamme? Onko työyhteisössäsi henkilöitä, jotka soljuvat somevirroissa sujuvasti ja tunnet jääväsi ulkopuolelle? Tulisiko sinunkin tietää, miten some liittyy markkinointiin, viestintään ja vaikkapa asiantuntijakuvan vahvistamiseen?

Vaativuus
Arvostelut
900,00 

Pahoittelemme mutta tiedossa ei ole seuraavia kurssipäiviä.
Ole hyvä ja ole yhteydessä myyntiin: 020 7776 670 tai myyntipalvelu@sovelto.fi

 

Huoli pois! Kun käytät päivän aikaasi someasioiden parissa tehokkaassa koulutuspäivässämme, palaat töihin valmiina aloittamaan somematkasi oikein ja menestyksekkäästi. Kurssilla käydään läpi sosiaalisen työelämän lainalaisuudet ja tutustutaan tärkeimpiin somepalveluihin ja niiden käyttämiseen oikein.

Saat kurssilta mukaasi roppakaupalla käytännön vinkkejä ja esimerkkejä somen hyödyntämiseen tiedonhankkimisessa, jakamisessa, markkinoinnissa ja viestinnässä. Kurssin jälkeen tiedät, miten hyödynnät sosiaalisen median välineitä elämässäsi ja työssäsi.

Mikäli tarvitsisit sosiaalisen median välineitä työssäsi, mutta et ole vielä päässyt alkua pitemmälle, kurssi on juuri sinulle! Saatat myös olla syntynyt ennen vuotta 1980, mutta siinäkin tapauksessa huoli pois, niin on kouluttajakin. Mikäli olet täysin vakuuttunut että somehössötys kohta laantuu ja asia ei koskaan koske sinua, et välttämättä ole kohderyhmää.

Sosiaalisen median kenttä on paitsi syntynyt nopeasti, niin myös muuttuu kaiken aikaa. Tässä koulutuspäivässä tutustutaan ja keskustellaan somen perusideoista, tutustutaan monenlaisiin palveluihin ja keskustellaan niiden luonteesta ja mahdollisista hyödyistä ja haitoista.

Kouluttajasi kurssilla on Antti Kivivalli Soveltosta. Hän kulkee sujuvasti somessa, mutta pitää kaiken lähtökohtana ihmistä, ei konetta tai Internetiä.

Ilmoittaudu saman tien!

Esitiedot: Ei varsinaisia esitietovaatimuksia, avoin mieli riittää.

1. PÄIVÄ
Sosiaalinen media, mitä se on?
  • Kun isä web 2.0:n keksi
  • Ihminen on sosiaalinen eläin?
  • Netissä kaikki ovat tasa-arvoisia – vai ovatko?
  • Nopeus, avoimuus, joustavuus
  • Missä sosiaalinen media on?
  • Nopeammin, avoimemmin, joustavammin – Missä on somen tulevaisuus?
  • Mikä on somen merkitys?
Sosiaalisen median peruskäsitteet ja lainalaisuudet
  • Some on henkilökohtaista sosiaalisuutta?
  • Profiili on näkyvä asia
  • Tuota, jaa, seuraa, tykkää ja kommentoi
  • Kuuntelun vaikea taito?
  • 1:9:90
  • Viihdettä vai työntekoa?
  • Suljettua vai avointa? Voisiko organisaation sisäinen some toimia?
Mitä sosiaalinen media voisi olla minulle?
  • Markkinointikanava?
  • Tiedonhankintakanava?
  • Asiakaspalvelukanava?
  • Viestintäkanava?
  • Myyntikanava?
  • Rekrytointikanava?
  • Tuotekehityskanava?
Mitä siellä somessa on?
  • Yhteisöpalveluita, blogeja, keskustelupalstoja, mikroblogeja, wikejä, videopalveluita, kuvapalveluita – mitäpä ei!
  • Tutustuminen peruspalveluihin: Facebook, LinkedIn, Google+, blogit, keskustelupalstat, Twitter, Instagram, Pinterest, Slideshare, YouTube, Vimeo
  • Entäs virtuaaliympäristöt, onko ne unohdettu kokonaan?
  • Mitä harvinaisempaa, mutta ehkä mielenkiintoista tai hyödyllistä löydämme: Swarm (Foursquare) ja SportsTracker?
  • Mitäs ovat Bitly tai Klout?
Muista aina – myös sosiaalisessa mediassa!
  • Tietoturva
  • Tekijänoikeudet
  • Hyvät tavat
  • Hyvä viestintä
Mitä sosiaalisessa mediassa toimiminen vaatii tai antaa?
  • Suunnitelma on kaiken hyvän alku
  • Sosiaalisen median strategia?
  • Yhteisömanagerointi?
  • Sisältömarkkinointi on toimiva idea
  • Hyviä työkaluja on olemassa, esim. Tweetdeck ja Hootsuite
  • Mitä me voimme mitata?

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
900,00  + alv./VAT

Vastuuhenkilö


Antti Kivivalli

Antti Kivivalli

Antti on kokenut kouluttaja Tampereelta, joka tekee myös paljon ohjelmistojen käyttötapojen ja koulutusten suunnittelua asiakkaan hyödyn varmistamiseksi. Viime vuosina Antti on kouluttanut paljon viestinnän ja sosiaalisen median välineitä ja toimintatapoja. Suuri osa työstä on hyvien toimintatapojen edistämistä Microsoftin tuotteiden – Excelin, PowerPointin ja Office365-palveluiden parissa. Yksi erityisosaamisalue on Microsoft Project -ohjelmisto ja tarvittaessa onnistuu vaikkapa IBM Lotus Notes.

MCT, MCP, MCTS Project.

Edelleenkin, me olemme ihmisiä ja nämä ovat tietokoneita.