Sosiaalisen median 4-5-6

Miten sinä saat kaiken hyödyn sosiaalisesta mediasta?

Vaativuus
Arvostelut
900,00 

Pahoittelemme mutta tiedossa ei ole seuraavia kurssipäiviä.
Ole hyvä ja ole yhteydessä myyntiin: 020 7776 670 tai myyntipalvelu@sovelto.fi

Some on nyt kaikkialla ja kaikkien pitäisi tehdä siellä jotain. Tekeminen ei synny itsestään, se vaatii näkemystä ja suunnitelmia. Nyt on hyvä tilaisuus tehdä päivä töitä ja saada vauhtia projektiin. Oman panoksesi ja kouluttajan panoksen lisäksi saat kaikkien muiden koulutukseen osallistujien ideat ja näkemykset auttamaan sinua eteenpäin. Päivän jälkeen sinulla on

1. sosiaalisen median strategia – tai ainakin sen rakennusaineet itselle tai organisaatiollesi
2. tavoitteet sosiaalisen median hyödyntämiselle
3. suunnitelma ja aikataulu tavoitteiden toteuttamisesta
4. käsitys toteuttamisen vaatimasta työmäärästä
5. palautetta omista ideoista ja paljon uusia ideoita

Oletko ehkä yksin vastuussa organisaatiosi somesta – tai onko teitä tiimi? Oletko asiantuntija, joka kaipaisi näkyvyyttä tai voisi verkostoitua alan ihmisten kanssa? Tämä workshop on kaikille, joiden tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa sosiaalisen median projekteja, koskevat ne sitten itseä, tiimiä, yritystä tai toimialaa.

Sosiaalisen median hyödyntäminen vaatii tekemistä, konkreettista tekemistä ja tämä workshop-päivä on varattu sille.

Somen hallinta, yhteisömanagerointi, sisältöjen tuottaminen, sisältömarkkinointi jne. toimii sekin parhaiten yhteistyöllä. Tässä koulutuksessa otamme yksin tai tiiminä omat tavoitteemme, teemme suunnitelman ja valmistelemme tai jopa harjoittelemme todellisen toteutuksen.

Me kaikki olemme nähneet onnistumistarinoita somessa – valitettavasti myös epäonnistumisia. Kenttä on avoin, sieltä pois pysyminen ei ole monillekaan mahdollista, joten kannattaa kehittää omia taitojaan.

Nyt on aika ottaa fläppitussi kauniiseen käteen ja alkaa tehdä asioita.

Koulutusmateriaaleihin kuuluu workshop-päivän muistikirja ja aputiedostoja. Sovelton luokassa on käytettävissä monipuoliset perusohjelmat tekemiseen ja testaamiseen (Office 2013, SharePoint, Yammer jne.) – jos käytät itse joitakin tiettyjä ohjelmia ja haluat ottaa oman koneesi mukaan se luonnollisestikin onnistuu hyvin.

Esitiedot: Jos some on jonkin verran käsitteiltään tuttu – ainakin niiltä osin, mitä haluat sitä hyödyntää, varaa tästä itsellesi työpäivä. Workshop-päivään on siis paras tulla ihan oman projektin kanssa, mutta tarvittaessa kyllä löytyy harjoitustapauksia työstettäväksi.

1. PÄIVÄ
Strategia
  • Miten muotoilen sosiaalisen median strategian?
  • Julkinen sosiaalinen media vai organisaation yhteisöllinen työnteko?
  • Mitä some voi antaa? Onko se markkinointikanava, vaikutusalusta vai tietolähde?
  • Miten voimme sen saavuttaa?
  • Miten asetan realistisia tavoitteita ja teen suunnitelman niiden toteuttamiseksi?
Työkalut
  • Alammeko tuottaa blogia, päivityksiä, videoita, kuvia vai kaikkea sitä?
  • Mikä on valitsemamme väline ja miten sitä hallitaan?
  • Kuka esiintyy somessa: minä vai organisaation anonyymi tili?
  • Mitä työkaluja on käytettävissä?
  • Mitä voi mitata?
Työvaihe
  • Muodostetaan 1-4 hengen tiimit.
  • Tehdään suunnitelmat – toteutetaan se, mikä on mahdollista tehdä heti.
Koonti
  • Kerätään palautetta omista suunnitelmistamme ja toteutuksistamme.
  • Mitä teen seuraavaksi?

 

Avainsanat: , , , ,

 

Paikkoja jäljellä:
Ei paikkarajoitusta
900,00  + alv./VAT

Vastuuhenkilö


Antti Kivivalli

Antti Kivivalli

Antti on kokenut kouluttaja Tampereelta, joka tekee myös paljon ohjelmistojen käyttötapojen ja koulutusten suunnittelua asiakkaan hyödyn varmistamiseksi. Viime vuosina Antti on kouluttanut paljon viestinnän ja sosiaalisen median välineitä ja toimintatapoja. Suuri osa työstä on hyvien toimintatapojen edistämistä Microsoftin tuotteiden – Excelin, PowerPointin ja Office365-palveluiden parissa. Yksi erityisosaamisalue on Microsoft Project -ohjelmisto ja tarvittaessa onnistuu vaikkapa IBM Lotus Notes.

MCT, MCP, MCTS Project.

Edelleenkin, me olemme ihmisiä ja nämä ovat tietokoneita.