Tietotyön tehotreeni: Ajanhallinta ja Office 365:n mahdollisuudet
Monissa töissä ajanhallinta ja itsensä johtaminen on työntekijän omalla vastuulla. Olemme toivottavasti löytäneet itsellemme sopivan tyylin, mutta ajanhallinnan yleisistä periaatteista voi löytyä vielä jotain hyödyllistä.
Entä miten uudet Office 365 työvälineet vastaavat ajanhallinnan tarpeisiin? Tässä tehotreenissä katsomme esimerkkejä niiden hyödyntämiseen omassa työssäsi. Omien töiden suunnittelu helpottuu, kun osaat valita oikeat työvälineet itsellesi sopivaan käyttöön.
Tässä tehotreenissä keskustelemme ajanhallinnan periaatteista ja tutustumme käytettävissä oleviin välineisiin.
Koulutuksen sisältö:
Mistä ajanhallinta on tehty?
- Asenne, tehtävät ja järjestelmä
- Mikä toimii sinulle?
- Tarkoitus, tavoitteet ja tehtävät
- Listat, kalenterit, viestit ja muistutukset
- Deletointi, delegointi ja priorisointi
- Toteuttamisen eri tyylit: flow vai pomodoro?
Mitä välineitä Office 365 tarjoaa?
- Teams
- Outlook: sähköposti, kalenteri ja tehtävät (Tasks)
- OneNote
- Planner
- To Do
- MyAnalytics
- Viva Insights
- Mitä muuta?
Miten hyvät ajanhallintavälineet ja ideat saa otettua käyttöön?
Huomaa! Tässä tehotreenissä tutustumme edellä mainittuihin Office 365-sovelluksiin ja niiden hyödyntämiseen ajanhallinnan näkökulmasta. Jos kaipaat perusteellisempaa käyttökoulutusta kyseisistä sovelluksista, ilmoittaudu seuraaviin tehotreeneihin:
Kenelle?
Tämä Tietotyön tehotreeni on perustason koulutus, johon voit helposti osallistua työpisteeltäsi käsin.
Ilmoittaudu jo tänään!
Tietotyön tehotreenit tekevät oppimisesta helppoa!
Tietotyön tehotreenit ovat online-koulutuksia, jotka pidetään Microsoft Teams -etäneuvotteluina. Koulutuksissa käydään läpi tietotyöläisten arkea helpottavia työkaluja asiantuntevien kouluttajien kanssa.
Valitse itsellesi sopiva aika ja aihe, laita luurit korville ja tule mukaan treenaamaan!
Avainsanat: Ajanhallinta, Itsensäjohtaminen, Office 365, OneNote, Outlook, Planner, teams, To-Do